Johanna Kagerup inför inflytten: “En modern och proffsig miljö”

Skrivet av viktor

Publicerat 01/11/2017

Idag är det exakt 1 månad kvar till inflytt på myOffice! Därför lanserar vi en intervjuserie med det som är styrkan i vår verksamhet – våra medlemmar och hyresgäster. Först ut är Johanna Kagerup på JK-personalutveckling.

Vad pysslar JK-personalutveckling med egentligen?

Jag jobbar ensam i företaget som föreläsare, utbildare och certifierad coach (ICF) och driver JK-personalutveckling sedan 2014. Mitt expertområde är arbetsmiljöfrågor, stresshantering, psykosocial hälsa, mindfulness och det personliga ledarskapet. Arbetar främst förebyggande på företag och arbetsplatser utifrån Arbetsmiljöverkets nya riktlinjer (AFS 2015:4). Erbjuder inspirationsföreläsningar för allt från flera hundra åhörare till den mindre gruppen, mer omfattande utbildningar för större och mindre grupper samt individuella samtal. Jag har en gedigen pedagogisk bakgrund och responsen jag ofta får från mina kunder är att jag har en förmåga att göra dessa ämnen begripliga och tydliga på ett lättsamt sätt.

Berätta lite om dig själv – personen bakom företaget!

Jag är en social person som tycker om att uppleva nya saker och lära känna nya människor! Samtidigt är jag mycket beroende av lugn, familj och vänner för att må bra.  Jag är lyckligt lottad som uppskattar alla årstider och när jag är ledig vill jag helst vara ute i skog och mark, gärna på mountainbike, skidor, skridskor eller i en kajak. Spelas det bra musik har jag svårt att sitta still, älskar att både dansa och sjunga. Vill man charma mig ska man bjuda upp mig till en bugglåt!

Har du några konkreta målsättningar för JK-personalutveckling?

Mitt mål är att inspirera och motivera arbetsplatser och människor till att ta ansvar för det (arbets)liv som pågår just nu, och jag brinner för att se människor och relationer utvecklas! För att få en snygg siffra på sista resultatraden krävs det engagerad och välmående personal som gärna samarbetar. Jag vill ge konkreta verktyg som ökar lugn, fokus och motivation och som är lätta att få in i vardagen. Detta är viktigare än någonsin i dagens arbetsliv som ställer höga krav där du många gånger förväntas att ständigt vara uppkopplad och alltid nåbar.

Avslutningsvis – varför valde du myOffice?

Jag har valt att ha en studio på myOffice för där tror jag att det kommer att finnas allt jag och mitt företag behöver för att må bra och göra bäst resultat. Jag vet att om vi människor ska må bra på jobbet är både den psykosociala och den fysiska miljön viktig. myOffices snygga, moderna  och proffsiga miljö kommer att göra mig glad när jag kliver in på jobbet och stärka mig i mitt företagande. Jag kommer att få massor av nya kollegor i huset från många olika slags företag – både ensamföretagare och större företag – vilket jag tror kommer ge en härlig dynamik och ett stort nätverk. Detta i sin tur bidrar alltid till möjligheter till nya samarbeten och kunder.

Jag kommer att känna mig stolt när jag tar emot mina kunder på myOffice och är inte jag i entrén kommer de att mötas av personal i receptionen. Jag kan ha mina individuella samtal i mitt egna rum och boka konferensrummen för möten och utbildningar. Sen är det ju inte fel att det finns en spa-avdelning dit man kan gå för återhämtning!

Jag vill vara på en arbetsplats med mycket liv och energi och omges av människor som smittar mig med sin positiva energi och driv – och precis det tror jag att jag kommer att få på myOffice!

Du hittar Johanna lättast på facebook, Linkedin eller på www.johannakagerup.se

Vi är Örebros största business community och erbjuder bland annat flexibla kontorslösningar, konferensrum och evenemang samt föreläsningar.

Du kanske också gillar…

Share This

Dela artikeln!

Dela med dina vänner!