87 procent av dagens säljare är inte tillräckligt förberedda inför en kundkontakt och 66 procent av kunderna känner sig avtända efter en säljpresentation (källa: salesforce.com). Siffrorna talar ett tydligt språk och det finns uppenbarligen förbättringspotential i branschen.
Vad är det då som triggar kunden att köpa? Ett misstag som många säljare tyvärr begår är att de gör sin presentation eller pitch utifrån sitt eget perspektiv. Men tänk om du kan lära dig att på bara 90 sekunder identifiera din potentiella köpare, anpassa budskapet utifrån hens värderingar och därigenom också öka avslutsfrekvensen enormt.
Allt handlar om att ”connecta” med din kund, det är först då du fram med ditt erbjudande. Endast 18 procent av kunderna vill köpa från en säljare som inte matchar de personliga värderingarna (källa: Chally Group). Med andra ord finns det mycket att vinna på att lära sig grunderna i ”Why They Buy”. Denna unika sälj- och kommunikationsmetod har hjälpt människor att skörda framgångar över hela världen.
Dagens värd, Robert Bloom kommer ta dig igenom några centrala områden och dela med sig av såväl teori som erfarenheter och praktiska råd
Träffsäker kommunikation
Anpassa ditt budskap redan efter 90 sekunder
Sälj som din kund köper
Maxa din försäljning
Seminariet vänder sig till dig som är säljare/säljchef eller entreprenör som jobbar med att etablera och utveckla företag i tillväxt. Det är kostnadsfritt, dock begränsat antal platser. Medlemmar och samarbetspartners har företräde.
Tid: 3e maj 13.30-15.30
Lokal: Dubai (om inte besökarantalet ändras drastiskt från vad vi tror).
Under föreläsningen bjuds det på kaffe.
Föranmälan till eventet krävs och görs här!