Välkommen till myBlog!

Nyheter och intressanta inlägg från medlemmarna på myOffice.

På myOffice händer det grejer hela tiden. Här kan du ta del av nyheter, artiklar om medlemmar, händelser på myOffice och evenemang! 

Leta rätt på den kategorin som intresserar dig och ta del av innehållet.

Utveckling eller avveckling?

Utveckling eller avveckling?

Utveckling eller avveckling?

Även om det känns som att mycket avvecklas i dessa tider är vi faktiskt mitt i en tid under utveckling. När Coronan paralyserade tillvaron för oss i mars gick tankarna ungefär så här: ”åh, va skönt när det här är över, så vi får komma tillbaka till hur det var förr”. Nu inser vi att vi inte kommer komma tillbaka till ”hur det var förr”. Tittar vi tillbaka ett par månader har mycket hänt och vi har en ny position, en ny tillvaro som är här och nu.

Fortfarande är vi mitt i Corona-kaoset, men ändå har en ny tillvaro etablerat sig, på ett annat sätt än vad det var innan Corona. På något vis börjar vi sakteliga acklimatisera oss med vårt ”nya levnadssätt”. Vi arbetar för fullt för att anpassa och utveckla oss sida vid sida med händelserna runt Coronan – och ibland blir det så självklart att vi till och med glömmer Corona för en liten stund.

Varje dag ställer vi oss frågan vad vi kan utveckla och arbeta mera med? För att ha en annan, bättre position den dag vi kan blicka tillbaka på Corona och inte längre stå mitt i den.

Ett exempel på utveckling och efterfrågan är ett av våra erbjudanden (Lab- och Studiomedlemskap) där vi nu på riktigt ser styrkan med coworking i en business community. (Detta understryks av artikeln i DI den 27 maj, med rubriken ”Flexibilteten i fokus” – läs den om du kan.) Våra medlemmar behöver inte sova dåligt på nätterna på grund av ett flerårigt hyreskontrakt.

Hos oss kan man planera kortsiktigt och ändå ha tillgång till arbetsplats, reception, städning, kaffe, skrivare, konferensrum, wifi, larm och annat man inte vill lägga onödig tid och pengar på i dessa tider. Lika lätt som det är att avsluta sitt medlemskap är det sedan lika lätt att påbörja igen. Bra för våra medlemmar och bra för oss. Coworking ligger verkligen rätt i tiden.

Ett annat exempel på utveckling som vi arbetar mycket med är konferenser. Här är en större nöt att knäcka då konferensandet i sig kräver samvaro och gemenskap vilket går stick i stäv med hur vi ska minska spridningen av Corona. Men vi ger oss inte för det. Vi tar små steg framåt och en sak vi gjort är vår filmstudio. I studion har flera live-sända produktioner gjorts. Konferensen blir kanske inte som vanligt, men det ger ändå möjlighet till tvåvägskommunikation i realtid med deltagarna. Vill du veta mer om studion kan du ringa 019-18 40 43 eller maila här »

Ett sista exempel på utveckling är att vi omdisponerar utrymmen i våra konferenslokaler så länge Corona-restriktionerna pågår. För den som har behov av att byta miljö ett tag, exempelvis från hemmakontoret. Då kan man hyra en plats, löpande en vecka i taget för endast 595 kr per vecka. Givetvis får man som alla andra tillgång och del av reception, städning, kaffe, skrivare, konferensrum, parkering, wifi, larm, gemenskap och kanske nya kontakter.

Så ser vi från den utgångspunkt vi har idag har nog ett och annat hänt när vi tittar tillbaka om ett par månader igen. Det är bara att konstatera – vi är under ständig utveckling.

Har du frågor eller synpunkter är det bara att kontakt mig direkt, här finns kanalerna för det »

Tony Oscarsson, grundare av myOffice

Eventfloristerna

Eventfloristerna

Örebros enda företagsflorister. Eventfloristerna kommer ut till ert företag och levererar, planterar och sköter om era växter.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Varje fredag har du möjlighet att köpa med dig en helgbukett på myOffice för 199 kr för medlemmar, icke medlemmar 249 kr. Det går också att beställa buketter efter önskemål. Beställningen görs senast måndag till [email protected]

Hemsidan är skapad av myOffice medlemmar!

Hemsidan är skapad av myOffice medlemmar!

I sann myOffice anda har styrkan i nätverket tagit fram den nya hemsidan

En ny hemsida har länge stått på agendan för myOffice och äntligen är den här. Under hösten 2019 samlades marknadsteamet på myOffice för att diskutera hur vi kunde lyfta vår digitala närvaro. Det vi kom fram till var att en ny hemsida skulle bli grundstenen i vår nya digitala satsning. Den nya hemsidan skulle bli enkel och tydlig för våra besökare, den skulle följa vår grafiska profil samt göra bra resultat på Google.

Vi ville även använda kompetensen i huset för att skapa den nya hemsidan och grafiska profilen. Därför fick dessa företag uppdraget att tillsammans skapa den nya hemsidan och grafiska identiteten:

Digitalpartner

Hjälper företag med hemsidor och digital marknadsföring. Digitalpartner har varit medlem hos myOffice sedan våren 2019. De började med en lab-plats, uppgraderade efter några månader till en studio på 10kvm och har nu uppgraderat sitt medlemskap igen till ett 15kvm stort kontorsrum. Digitalpartner har tagit ett stort ansvar för byggnationen av myOffice nya hemsida och fokuserat mycket på konverteringsoptimering och sökmotoroptimering. Välkommen att kontakta Digitalpartner!

digitalpartner logga myoffice

Adam Consulting AB

Adam Hassan jobbar som IT-konsult och har en passion för produkt analys, programmering och användarupplevelse. Vid sidan av sin konsultverksamhet så studerar Adam systemutveckling på Örebro Universitet. Adam har ett lab-medlemsskap hos myOffice och har bidragit till hemsidan som konsult med sin kompetens inom IT. Ni når Adam på Linkedin och hittar hans portfolio här.

Adam Consulting AB Logotyp

Brand Design Studios

Brand Design Studios arbetar med inriktning för företag, organisationer och kommersiella miljöer med design utifrån kundens identitet. Som inredningsarkitekt ser Brand Design Studios inredningen som en viktig del för att stärka varumärket och skapa en djupare relation till kunder, leverantörer och anställda. Brand Design Studios har ett lab-medlemsskap hos myOffice och har uppdaterat myOffice grafiska identitet med ny logga, färgkombinationer, brand book och broschyr. Välkommen att kontakta Brand Design Studios!

Tove Öjes: ”Vi attraherades av Lab-miljöns möjligheter”

Tove Öjes: ”Vi attraherades av Lab-miljöns möjligheter”

ITFokus är en av myOffice senaste Lab-medlemmar, en aktör på konsultmarknaden som levererar branschens allra högsta kompetens inom sina givna kärnområden, främst projektledning, management och IT-infrastruktur. Vi har intervjuat Tove Öjes om den första tiden som medlem.

Vem är du och vad gör dig unik?

Vi är ITFokus! Vi sätter enormt stor vikt vid personlighet och ser till vem du är som person och hur du fungerar hos oss. Vi är inte bara ett företag, vi ser oss som en liten familj, hur klyschigt det än kan låta. Alla som jobbar som konsulter hos ITFokus är rockstars inom sina respektive områden!

Berätta om din business

ITFokus är ett renodlat och äkta konsultbolag inom IT-branschen. Vi är främst specialiserade på projektledning, programledning och infrastrukturkonsulting. Det innebär att kunderna vänder sig till oss när de behöver hjälp exempelvis för att stärka upp organisationen med en serverspecialist, nätverksguru, systemarkitekt eller varför inte någon som kan dra ett komplext IT-projekt i mål? Vi arbetar främst med stora, internationella bolag men är inte främmande för att hjälpa till där vi behövs.  Vi var funnits sedan 2005 och är främst representerade i storstäderna, där vi har och har haft kunder som exempelvis Stockholmskommunerna, Scania, Volvo, Fujitsu, H&M, Tieto, Telia, Telenor osv för att nämna några.

Dessutom, förutom nyss nämnda kärnområden, är vi stolta föräldrar till tidsrapporteringssystemet TEED (www.teed.me), ett enkelt och överskådligt rapportverktyg som passar de flesta branscher.

Varför valde ni myOffice?

Vi attraherades av att sitta i en labbmiljö där man får chansen att lära känna andra företag, något som ger möjligheten att bygga nätverk och att hitta potentiellt nya sätt att samarbeta. Vi har sett bygget från start till mål då vi passerar det varje dag och såg erbjudandet om Halva priset hela 2018 på Instagram. Dessutom finns det många vi känner till sedan tidigare som vi sett flyttat in på myOffice!

Adecco-lunch i Labbet: ”Vad är Adecco Group egentligen?”

Adecco-lunch i Labbet: ”Vad är Adecco Group egentligen?”

Vad är Adecco Group egentligen och vad gör vi? Adecco bjuder på lunch, mingel och föreläsning bl.a om projektet Win4Youth. Ta gärna med en vän eller kollega – the more the merrier!

Eftersom Adecco bjuder på lunch behöver vi veta hur många som beräknas dyka upp. Anmäl dig på följande länk innan kl. 12.00 den 18/4 2018.

Eventet kommer ske i Labbet den 19e april kl. 11.30-13.00

”Sälj som dina kunder köper” – föreläsning med Robert Bloom

”Sälj som dina kunder köper” – föreläsning med Robert Bloom

87 procent av dagens säljare är inte tillräckligt förberedda inför en kundkontakt och 66 procent av kunderna känner sig avtända efter en säljpresentation (källa: salesforce.com). Siffrorna talar ett tydligt språk och det finns uppenbarligen förbättringspotential i branschen.

Vad är det då som triggar kunden att köpa? Ett misstag som många säljare tyvärr begår är att de gör sin presentation eller pitch utifrån sitt eget perspektiv. Men tänk om du kan lära dig att på bara 90 sekunder identifiera din potentiella köpare, anpassa budskapet utifrån hens värderingar och därigenom också öka avslutsfrekvensen enormt.

Allt handlar om att ”connecta” med din kund, det är först då du fram med ditt erbjudande. Endast 18 procent av kunderna vill köpa från en säljare som inte matchar de personliga värderingarna (källa: Chally Group). Med andra ord finns det mycket att vinna på att lära sig grunderna i ”Why They Buy”. Denna unika sälj- och kommunikationsmetod har hjälpt människor att skörda framgångar över hela världen.

Dagens värd, Robert Bloom kommer ta dig igenom några centrala områden och dela med sig av såväl teori som erfarenheter och praktiska råd

Träffsäker kommunikation
Anpassa ditt budskap redan efter 90 sekunder
Sälj som din kund köper
Maxa din försäljning

Seminariet vänder sig till dig som är säljare/säljchef eller entreprenör som jobbar med att etablera och utveckla företag i tillväxt. Det är kostnadsfritt, dock begränsat antal platser. Medlemmar och samarbetspartners har företräde.

Tid: 3e maj 13.30-15.30
Lokal: Dubai (om inte besökarantalet ändras drastiskt från vad vi tror).
Under föreläsningen bjuds det på kaffe.

Föranmälan till eventet krävs och görs här!

Hugo Hultqvist: ”myOffice är inspiration och affärsmöjligheter”

Hugo Hultqvist: ”myOffice är inspiration och affärsmöjligheter”

Hugo Hultqvist pluggar sitt sista år på gymnasiet idag samtidigt som han driver sin enskilda firma HH FOTO&FILM. En driven, ung person med en otvetydig talang och känsla för film och foto som inte går att lära sig – antingen har man det eller så har man det inte.

Sedan årsskiftet sitter Hugo som Lab-medlem på myOffice och du som följer oss på sociala medier har säkert sett en hel del av hans bilder redan. Om inte kan du gå in på facebook-sidan och spana in bilderna från invigningsfesten bl.a.

Vem är du som privatperson? Vad gillar du att göra på fritiden och vad brinner du för?

– Som privatperson är jag väldigt driven, spontan och framåt. Min fritid brukar bestå av att jag träffar vänner och bara mår allmänt bra – går ut och käkar något på stan eller hittar på någon aktivitet. Jag brinner väldigt mycket för allt inom foto & film, så därför valde jag för några månader sedan att starta upp ett företag och ge allt för att det skulle bli så stort som möjligt inom just det området!

Berätta om ditt företag – vad gör ni, vad är era målsättningar och visioner?

– Vi jobbar mycket med marknadsföringen inom sociala medier, där vi på vårt eget lite mer specifika och speciella sätt fokuserar på reklamfilmer och bilder för företag och influencers. Vår målsättning är att med våra tjänster kunna etablera oss ännu mer i Sverige och därefter ute i Europa.

Varför valde ni att sitta på myOffice?

Vi såg det som självklara valet för att kunna få in ytterligare inspiration i företaget, samt för att få kunna ta del av det stora kontaktnät som finns här. Men även att få vara en del av hela konceptet och atmosfären som finns i huset och kanske framför allt i ”Labbet”. Det bästa är nästan att lokalerna är anpassade så att man kan ha båda små och stora sammanträden vilket gör att du får möjlighet att träffa mycket folk, men lätt kan gå iväg och prata lite ostört.

Du har väl inte missat att vi har en kampanj där du som signar på snabbt betalar HALVA PRISET på Lab1 eller Lab2 under hela 2018? Anmäl dig redan idag i appen som du laddar ner på Google Play eller App store.

Fredrik Dyrvik: ”Receptionsmöjligheten är perfekt för oss”

Fredrik Dyrvik: ”Receptionsmöjligheten är perfekt för oss”

Adeccos affärsområdeschef Fredrik Dyrvik är en herre med brett nätverk som många i Örebro känner igen. Men visste du att han gärna åker skidor, har ”sjuk humor” eller slappar i flera timmar? Vi har försökt komma vår nya medlem närmre inpå livet.

Vem är privatpersonen Fredrik Dyrvik?  Vad gör du på fritiden, och vad brinner du för?

– Jag är en person som har nära till skratt och älskar ”sjuk humor”! Gillar att vara både aktiv och planerar ofta framåt, samtidigt som jag slappa i timmar. Gillar att vara utomhus och åker gärna skidor och skridskor – gillar mycket snö! Golf är en annan syssla som är kul men som prövar mitt tålamod ganska rejält! Lyssnar också mycket på musik och går gärna på konserter. Annars är jag helst med mina nära och kära så mycket jag kan. Vad jag brinner för? Att min son ska ha det toppen såklart!

Berätta om Adecco – ni är ett stort och välkänt företag, men vad gör ni och vad står ni för mer detaljerat?

– Adeccos vardag handlar om att hjälpa våra kunder att bli effektivare, lönsammare och mer konkurrenskraftiga. Vi vet att ett företags framgång är helt beroende av de människor som arbetar där. I vårt arbete inom Adecco Group i Sverige får vi såväl företag som individer att ta ett kliv framåt och uppåt.

Slutligen – den kanske viktigaste frågan – vad fick er att flytta från era gamla lokaler till myOffice?

– Vi valde Myoffice då det passar vår verksamhet väldigt bra. Vi har många människor som kommer till oss och då är det perfekt med bl.a en reception. Vi är ofta ute hos våra samarbetspartners vilket gör att det även passar väl med aktivitetsbaserat och ej fasta kontorsplatser för oss. Och givetvis är det extra trevligt att det är så många andra företag och personer som vi kan lära känna i byggnaden!

Läs mer om Adecco på deras hemsida www.adecco.se

Power for Business. myOffice.