Mikael Eckard: ”Vi växte snabbare än väntat, och myOffice blev den perfekta lösningen”



Mikael Eckard är 39 år och ny franchisetagare för Utvägen i Örebro. Han har en bred erfarenhet från försäljning, framför allt som försäkringsmäklare och finansiell rådgivare till företag men även inom detaljhandel. Han har varit butikschef på både Lidl och Coop samt Försäljningschef på ICA Maxi i Örebro.

Vem är du som privatperson? Vad gillar du att göra på fritiden och vad brinner du för?

Jag är gift och har två barn, bor i Örebro och på fritiden ägnar jag mig gärna åt fysträning med inriktning mot styrkesport. Jag är även coach och föreläsare i ämnet. Dessutom engagerar jag mig som friidrottstränare för ungdomar, och utöver det spenderar jag gärna tid med familjen.

Jag har en stark drivkraft för att hjälpa människor att utvecklas optimalt och har även tagit med mig det tänket i mitt företagande.

Berätta om ditt företag – vad gör ni, vad är era målsättningar och visioner? Varför finns ni?

Jag startade efter sommaren som franchisetagare för Utvägen i Örebro län. Parallellt utbildade jag mig också som brandprojektör. Som brand- och utrymningskonsult har jag uppdraget att representera, driva och utveckla Utvägen i regionen. Utvägens målsättning är att utifrån samhällets krav samt med anpassning till olika verksamheter vara en resurs i brand- och utrymningsfrågor. Med Utvägens breda utbud av tjänster, produkter och långa erfarenhet i branschen är vi rustade att hjälpa verksamheter uppfylla lagkrav och samtidigt värna om sin viktigaste resurs – medarbetaren. Utöver säkerhetsaspekten jobbar vi dessutom med från- och tillgänglighetsmarkeringar för funktionshindrade.

Varför valde ni att sitta på myOffice?

Verksamheten har verkligen börjat med en rivstart och går bättre än budget varpå planerna på att skaffa ett kontor fick tidigareläggas. Från att ha drivit företaget hemifrån insåg jag snart behovet av att hitta ett ställe där jag kan ta möten och fokusera på arbetet. Det är också väldigt bra att ha möjligheten med en reception som kan ta emot paket under kontorstider. Det är annars alltid struligt när man jobbar hemifrån. Jag har följt myOffice utveckling ett tag och ser konceptet, särskilt med det fantastiska nätverk vi blir av företagare under samma tak, som den rätta vägen för mig och mitt företag.

Läs mer om företaget på www.utvagen.se

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

sju − ett =